Tuesday, January 08, 2013

Maaf

Dalam malam-malam yang hanya berbunyikan angin dan anjing-anjing yang bangun,
Aku masih tak bisa pejamkan separuh pun mata untuk lelapku.

Masih tak lena,
Sesungguhnya ada hati yang masih lagi gelisah malam ini.
Ada cerita yang masih disimpan, ada perasaan yang masih teguh berpura.
Maafkan aku, tuan. 
Maafkan kerna masih belum aku temukan jalan ke hati tuan.

Ada sesekali mulut mahu berbicara, hati mendesak jangan, masih belum waktunya.
Ini bukan tentang perkara yang lepas, bukan tentang dia di waktu lampau ku,
bukan.
Semuanya bercerita tentang aku yang masih tak punya jiwa yang penuh bunga-bunga manis untuk kita tanamkan.
Ada banyak catatan tentang kita, tapi sesungguhnya aku kesali hati ini kerna belum bisa...
Aku belum bisa membuatkan hati ini betul-betul tertewas oleh kau.

Tuan, 
Andainya engkau bisa fahami, aku mohon agar kau teruskanlah berdoa untuk aku,
Untuk aku sadar bagaimana caranya untuk mengalah.

Maaf, aku hanya makhluk kecil yang sedang mengatur jejak.




No comments:

Post a Comment

Lets talk about it here